Tuesday, May 19, 2009

an attempt to shade some pound.

berat aku skang 58kg..aku cek dalam BMI, ok.memang la ok, tapi ko tak tgk lg saiz suar aku.34.gile nak mampus.abg aku pon bole pinjam suar aku.

skang kalu aku tgk diri aku kat cermin nisa kat umah sewa aku, rupe aku ngan loceng mmang saling tak tumpah.mcm mane tak tumpah, kecik kat atas, melebor kat bawah.mak aku kate, da kejenye asek dudok je. cube bawok berjalan sket.dah, takkan aku nak menaip sambil berlari plak mak?

mcm2 da aku buat try nak bakar sket lemak kat badan aku yang selalu cenderung berkumpol kat pipi ngan pehe aku.tp mmg susah wei.aku pon tak paham, nape kat situ?nape tak dirembes kan lemak durjane tu kat rambut ke kuku ke.kan senang sket aku nak handle.

arituh dalam tengah bulan 1, aku ngan mai same2 berpakat beli jus diet mate 5.RM150 sekotak beb.sektak 20 peket, tp aku minum 5 peket je.selebihnye tersadai macam kete pas kene penyet kat kedai2 half cut tuh.rase jus agak sukar tekak aku nak terime.plak tuh, rules die ngalahkan peraturan makan kat kem latihan tentera diraja malaysia.tak tahan beb.

pastu attempt aku seterusnye is p main badminton 2 kali seminggu.tak berjaya gak.waktu permainan yang kurang seswai pada pandangan aku.main waktu malam isnin ngan rabu je since ari lain utk kegunaan student, byk la pulak songeh kan.maklum la court u kecik macam tempat aku nih ade dua je.terpaksa la share2.dah kalu malas tu kan, mmg banyak la alasan aku ni..

aku rase mmg susah sket.aku ade tebiat.aku slalu reward myself, pas wat keje, aku mesti makan byk2.aku mmg kuat mkn.makanan kegemaran aku?sume kecuali western food.ko tak rase ke western food tu macam tasteless, lebih tepat lagik macam muntah anak buah aku yang muak pas minum susu. aku paling suke makan telor.suke gile.aku kalu dok umah, mak aku mesti beli telor 1 tray yang ade 30 bijik tuh.aku boleh abeskan dalam seminggu.kadang2 dok saje terbongkang depan tv tuh aku p goreng telor mate kebau.wat snek.kalu korang snek tu kopok ke popcorn ke,aku telor.sedap.tp kalu kentut bau sulfur die kuat sket la.mintak mahap la.

harapan aku nak berjogging pas balik keje pon tak dapat direalisasikan.memndangkan cuace y teramat panas skang nih, bole cair la pale hotak aku ni dikejekan.entah lah.aku ni kesimpulannye takde disiplin.

y buat aku rase lagi terhina bile aku pakai bj y da lametak bersentuh, da jadi ketat.ade satu suar tu aku suke pakai.tp since die tercampak kat barisan paling bawah, aku malas nak capai.malas nak tarik, nanti meruntuhkan struktur barisan baju yang atas2 die.tp since nak matchingkan ngan 1 baju klabu gare2 nak p diner ari tuh, bile aku pakai terase sendat sampai rase nak pecah pungkok aku.kalu sebelum ni aku kene pakai belt pakai suar tuh, skang tak payah lagik.menyampah tol.skang kalu nak bli baju ke, sokmo la kene cari wane gelap.supaya lebihan lemak kat badan aku tuh dapat disamarkan penglihatannye.

haih, kalu la lemak tu macam chipsmore kan..

0 comments: