Monday, May 18, 2009

jumudnye aku...

setelah sekian lame org dok berblog, aku pon saje la try nak berblog gak kan. bak kate c farah, haousemate kesayangan aku tuh, aku ni "very the jumud one".
kelembapan aku nak berblog same la mcm era kelembapan teknologi remote sensing nak sampai kat mesia..mmg lame gile tahap dewa perang punye..aku teringat balik talk from diz one prof from pennsylvania nih dulu, bile lecturer aku tanye pasal 1 software proses raw image yang mmg selalu gune kat u aku, die jadik blur gile...finally die kate, software tu mmg da lame gile US tak pakai...alololo...sian En. Kasawani..

tapi ape pon, finally aku bukak gak 1. actually aku suke bace blog org..aku suke bace blog yang klaka, penyampaian yang slumber and tak terlalu memberatkan kepala aku..dah, aku tiap ari kene perah otak, bile rehat2 nak release tension la kan..bace la mende y bole kompol balik oksigen dalam pale otak aku...kalu yang bab ilmiah or membina kesedaran sivik tu aku bace time otak tak bersawang sgt..baru bole absorb sket. (alasan la kan...hikhikhik)

tak kesah lah nak bukak blog bile2 pon kan..macam la aku nak bukak blog kene bayor.suke hati nenek aku punye cucu la nak bukak bile2 pon..

sebenornye, aku ade la 1 blog nih.kat fwenster..tp punye la da berkurun aku tak buka frenster tuh..ramai member aku cakap, tak main dah frenster tuh, frenster tu zaman hingusan dolu2 jek.
lagipon, frenster kat kampus nih nak bukak punyelah susah..berkurun la die nak terpampang depan mate aku kan.bak kate aku, kalu bukak tahun 2007, 2010 tak tentu lagi dia da siap.so, akhirnye jalan penyelesaian terbaik yang aku nampak, tinggalkan je frenster tuh..lg pon mmg aku tak aktif kat situ..

aku pon sebenornye br je bukak fB. lagi 1 kejumudan aku terserlah. aku bukak pon sebab kawan aku tanye aku takde fB ke. aku pon bukak la. lg pon, later on i found out that nak bukak fB is faster than frenster ke myspace ke.

lg 1 kejumudan aku yang boleh dikuase 5 kan ialah, baru awal atahun ni aku taw ber YM...chat2 tu. ko gelak ke? ke ko tak caye?
daaaa, mmg betul, aku tak malu nak mengaku kejumudan aku.bak kate bos aku pon, tak tau cakap tak tau, tak siap, cakap tak siap.senang citer.
aku bukan ape, aku mmg menghalang diri aku dr berchat, memndangkan aktiviti itu mampu buat aku berpotensi tak siapkan keje penting aku. n, sekarang aku berYm bersempena senang nak transfer file time kije, especially kat bek, P.O opis aku n tanye 'ko nak makan tak fara?' bile masuk area kol 1 (iaitu waktu mentekedarah tegah hari) or kol 5 (nak melantak tuk diner plak).
jimat bil celcom aku kan..

kesimpulanye, korang taw da lah kan, yang aku ni agak cemey iT. zaman2 berteknologi tinggi ni, org cam aku mmg stil ade.tp tak kisah la kan, tak penting sgt pon, macam laa kalu aku tak berblog, tak ber fB or tak ber Ym boleh sebabkan aku ade high potentials dijangkiti parkinson jari disebabkan ketidak aktifan jari jemari aku tak menaip kat keyboard tuh..hekhek

ape pon, thru diz blog, aku nak la share2 mende yang aku rase patut share ngan korang.so, happy reading this first entry.ade mase aku update lagik..chow chin chowwwwwwww.....

0 comments: